Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Izložba Petra Dolića "Ljetopisi 2014."

Newsletter prijava


Klikom na kućicu potvrđujete da dozvoljavate "Centru za Kulturu i Obrazovanje Susedgrad" da koristi vaš email u svrhu slanja promotivnih i drugih obavijesti (pozivi na koncerte, izložbe, predstave i druge aktivnosti) vezanih uz rad centra putem newslettera. Vaš email biti će korišten u web aplikaciji koja je u vlasništvu treće strane, vaša email adresa osim u tu svrhu nigdje drugdje neće biti korištena. Vašu dozvolu možete povući u bilo koje vrijeme, više informacija dobiti će te u svakom budućem newsletter-u koji će biti poslan od strane centra.

Upišite broj sa slike:

Čast nam je pozvati Vas na otvorenje izložbe skulptura Petra Dolića u četvrtak, 6. studenoga u 19 sati. Izložba ostaje otvorena do 26. studenoga 2014.

Nova mala serija skulptura u bijelom kamenu Petra Dolića u potpunosti se nastavlja na njegov kiparski senzibilitet koji je uvijek dosljedno bio upućen nasljeđu biomorfne, organičke i vitalističke skulpture. Visoki stupanj empatije za oblike, materijale i motive iz prirode ovaj umjetnik u kontinuitetu izbalansirano spaja s konceptom redukcije i apstrahiranja doslovnog, realističkog prenošenja viđenog svijeta, koncentrirajući se na napetu, dinamičku energiju formi. Bijeli kameni oblici trenutačno nas mentalno i emotivno spajaju s memorijom Juga, mora, plovidbe, vala, jedra i neke praiskonske životne snage; ne samo stvaranja i obnavljanja u prirodi, postojanosti života, već i onog famoznog dišpeta i bivanja protiv struje.

Bez namjere za inzistiranjem na ponuđenim (osobnim) tumačenjima ovih skulptura, ipak se nećemo moći oteti dojmu kako su pred nama svojevrsne praskulpture, arhetipski praoblici iz kojih postojano pulsira život i na čijoj je površini bura ostavila neizbrisiv trag. Urezane, odnosno isklesane linije i šrafure govore metaforički o ugrađenom elementu vremena, točnije, o kontinuitetu djelatnog protjecanja vremena u kojemu kipar precizno ostavlja trag svoje egzistencije.

Petar Dolić je umjetnik koji često voli stvarati u sučeljavanjima suprotnih morfoloških principa, spajajući tradiciju naše zavičajne skulpture iz riznice oblika svojih ravnopravnih predaka (Šime Vulas, Matko Mijić, Kuzma Kovačić, Slavomir Drinković, Jasna Bogdanović) s meditativno-kontemplativnom dimenzijom apstraktne skulpture na samoj granici organičkoga. Kod njega hladno, artificijelno savršenstvo forme nikada nije bivalo ciljem, niti se energija rasta i dinamičkog kretanja unutar oblikâ okamenila u dekorativne kalupe. Taman toliko oblikovana i dorađena da ne bude negirana tvrdoća i opstojnost kamena kao materijala, nova serija Dolićevih skulptura pokazuje nam se kao izvjesni trenutak idejnog čišćenja i preslagivanja osobnog skulptorskog kôda. Povratak kamenu gotovo je uvijek određena nulta točka u koju se vraćamo kako bismo učvrstili vlastite kiparske postavke, metijersku bravuroznost, ali i kroz osluškivanje kuckanja dlijeta po kamenu ispravili sve one napukline i sinkope u inače savršenom pulsiranju svemirskih struna.

Iva Körbler

„ORAŠAR“- IZLOŽBA POLAZNIKA „LIKOVNOG ATELIJERA“

OBJAVLJENO: 17.12.2021 10:50

Izložbu „Orašar“ naših najmlađih Susedgrađana, polaznika „Likovnog Atelijera“ možete pogledati od 20.12. do 20.1.2022. godine u Centru za kulturu i obrazovanje susedgrad, Argentinska 5, svakim radnim danom od 10 do 18 sati i u našoj online foto galeriji. Marljive kreativne ručice oslikale su orašare koji potječu iz njemačke tradicije, imaju dugu povijest staru nekoliko stotina godina, a služili su za drobljenje oraha i drugih orašastih plodova. Vjerovalo se da orašari donose sreću obiteljima i štite njihov dom. Koristili su se tijekom svečanijih ručkova i večera, i to za desert. Naime, deserti su tada, u 13. stoljeću, obično uključivali grickanje lješnjaka i oraha, a za njihovo razbijanje trebala je naprava baš poput orašara. Kako su se lješnjaci i orasi skupljali tijekom jeseni, tradicionalno su se jeli tijekom zimskih mjeseci, a samim time orašar se počeo povezivati s blagdanima. No prvotni orašari imali su samo uporabnu funkciju i bili su napravljeni od metala. Kasnije su se počeli izrađivati drveni, i to u obliku ptica i drugih životinja, a tek u 17. stoljeću zadobili su oblik vojnika koji danas poznajemo. Balet “Orašar” kojeg je skladao Petar Iljič Čajkovski, popularizirao je figure orašara.

POZIV NA ONLINE IZLOŽBU FOTOGRAFIJA „BOŽIĆNE JASLICE“

OBJAVLJENO: 16.12.2021 15:44

Fotografirajte Vaše božićne jaslice i pošaljite nam fotografiju do 10.1.2022. godine i uključite se u online izložbu fotografija „BOŽIĆNE JASLICE“! U božićno vrijeme posebno nam je drag prizor jaslica pred koje smo mnogo puta dolazili kako bi lakše predočili događaj božićne noći. Nekada su se jaslice radile od gline, drveta, a nalazile su se samo u crkvama. Danas su našle mjesto ispod gotovo svakog božićnog drvca. U jaslicama su likovi Isusa, Marije, Josipa, pastira, mudraca i njihove pratnje, zatim vola, magarca te ovca i deve. Svaki lik u jaslicama imaju svoje značenje, stoga pusti mašti na volju i budi dio online izložbe. Fotografske uratke pošaljite na mail adresu: petra@czkio-susedgrad.hr ili ivana@czkio-susedgrad.hr a mi ćemo ih objaviti u našoj online galeriji na Facebook i web stranici Centra za kulturu i obrazovanje Susedgrad.

Recentni izbor raspela u suvremenom hrvatskom kiparstvu iz Zbirke Ljevaonice umjetnina Ujević

OBJAVLJENO: 15.12.2021 09:55

Čast nam je pozvati Vas na izložbu „Recentni izbor raspela u suvremenom hrvatskom kiparstvu iz Zbirke Ljevaonice umjetnina Ujević” u Galeriji „Idealni grad“ Centra za kulturu i obrazovanje Susedgrad, Argentinska 5 (Gajnice). Izložbu možete razgledati od 15. prosinca 2021. do 14. siječnja 2022. godine, radnim danom galerije od 10,00 do 18,00 sati. Ulaz je slobodan! Dobro nam došli! Molimo Vas da se prilikom programa pridržavate epidemioloških mjera zaštite od COVID-19, u skladu s Odlukom Stožera civilne zaštite Grada Zagreba.